Jak se dělá kniha: pohled grafického designéra

Letos v červnu vydala Hana Poukarová vlastním nákladem knihu Odpověď je klasická homeopatie. Mým úkolem bylo knížku graficky upravit, tedy navrhnout a připravit obálku i…

Co vznikne, spojí-li se vlny oceánu a zubní stolička?

„Počkej! Doufám, že v tom logu nemáš zuby,“ vyhrkla kamarádka a přerušila tím mé povídání o novém projektu, vizuální identitě soukromé zubní praxe Dent Eliášova.…

Retroelektro: pro kola na míru jedno logo na míru, prosím

Některé značky se dělají skoro samy. Jedním z těchto případů je i projekt mého kamaráda Petra Mikulky. Když mě loni oslovil, že by potřeboval logo…

Velkorysost, vize a optimismus aneb Jak jsem soutěžila o logo pro Památník Tomáše Bati

Ačkoli pravidelně sleduji mnoho webů, které se věnují aktuálnímu designu, o soutěži na novou značku Památníku Tomáše Bati jsem se dozvěděla na poslední chvíli. Řekla mi…

Exchange it! Grafický design z Dublinu

Své magisterské studium jsem zahájila semestrem v irském Dublinu. Vyjela jsem na pracovní stáž do grafického studia Double O Design, kde jsem strávila čtyři měsíce…

Pour féliciter!

V tomto vánočním čase bych vám ráda ukázala novoročenky, které poslední dva roky připravuji pro Vydavatelství Filozofické fakulty Univerzity Palackého. S Vydavatelstvím VFFUP spolupracuji nepřetržitě…

Grafické studio Yellowpin

Vždycky jsem chtěla svoje grafické studio. Klidně docela maličké… Anebo naopak velké moderní studio v industriální továrně, ve které je pořád hodně světla. Líbí se…

Grafický design jako šifra

Grafický design, specificky oblast vizuální identity značky, je ve své podstatě hra na šifrovanou. S tím rozdílem, že uživatelům se předkládá až rozluštěné řešení. Je…